Al 30 jaar werkt Roger Slagter bij het grootste schadeherstelbedrijf ter wereld. Van inboedels tot opstallen en specialistische droging na brand of waterschade: zijn werkgever BELFOR brengt het verzekerde zo veel mogelijk in oude staat terug. Daarbij komt Roger met veel verzekeringsadviseurs in aanraking. Hij is blij dat zijn eigen verzekeringen bij Zekerheuts zijn ondergebracht. “Iedereen kan klantvriendelijk zijn. Maar klantgericht? Daarin gaan ze een stapje verder dan menig ander tussenpersoon.”
Het bedrijf ziet klanten niet als nummer, maar als mens, aldus Roger. “Als er schade is, nemen ze je daarin mee. Ze leggen het voortraject uit en houden je op de hoogte. Dan heb je als klant minder vraagtekens in je hoofd.” Het valt hem op dat Zekerheuts altijd eerst de verzekerde helpt. “Bij brand of waterschade kun je eerst een expert bellen, maar dan zit de verzekerde te wachten. Zij schakelen meteen iemand in die helpt.” Zekerheuts kan daarbij als volmachtbedrijf snel schakelen. “Ze kunnen - tot een bepaald mandaat - meteen akkoord geven voor herstel. Dat scheelt twee, drie dagen in de afhandeling.”
Ook zonder schade is te merken hoe groot de aandacht voor klanten is. “Ze hebben me laatst benaderd met een nieuw voorstel voor mijn verzekeringen, dus ze kijken ook je polissen voor je na. Zo bewaken ze hun klanten. Betaal je niet te veel, ben je niet onderverzekerd? Dat zie je elders nauwelijks gebeuren. In mijn werk kom ik juist veel situaties tegen waarbij een verzekeraar pas na de schade opmerkt dat klanten onderverzekerd zijn.”
Wat ook opvalt: Zekerheuts is altijd bereid bij BELFOR in de keuken te kijken. Dat is óók voor klanten gunstig. Het herstel van schade is namelijk voortdurend in ontwikkeling, en er zijn veel verschillende technieken. “Wij nemen de ze mee in het schadetraject, de mogelijkheden en de belangrijke gedupeerde-gerichte zaken. Vooral op het gebied van duurzaamheid zijn grote stappen gezet. We kunnen bijvoorbeeld wanden reinigen zonder één druppel water of chemie, of sneller drogen tegen gereduceerd stroomverbruik. Hoe meer een adviseur daarvan weet, des te beter hij kan inspelen op nieuwe schademeldingen.”